czwartek, 7 czerwca 2012

7 czerwca 2012



Ciągle w temacie produktów sezonowych. Proponuję Wam przygotowanie deseru, a właściwie ciasta, do którego wykorzystałam rabarbar, czyli warzywo.
Tak, tak, rabarbar to warzywo, a nie owoc, gdyż to co jest jadalne to ogonki liściowe.
Inspiracją dla mnie był przepis Magdy Gessler. Wykonanie go nie należy do najprostszych, ale myślę, że efekt końcowy jest wart wysiłku.


Rabarbar pod bezą
2kg rabarbaru, 200g cukru
Spód:
300g mąki, 200g masła, 1 jajko, 100g cukru, 1 łyżka wody, szczypta soli
Krem mleczny:
400ml mleka, 80g cukru, 4 łyżeczki mąki tortowej, 8 dużych żółtek
Beza:
8 białek i tyle samo wagowo cukru pudru (1 duże białko waży ok.33g)


Umyty rabarbar pokrój na małe kawałeczki, dodaj cukier, wymieszaj i wstaw do lodówki.
Przygotuj krem: ubij żółtka z cukrem, dodaj mąkę i znowu ubij, a w międzyczasie zagotuj mleko. Wlej masę z żółtek powoli do gotującego mleka, mieszając trzepaczką tak, żeby krem był gładki, bez grudek. Kiedy zgęstnieje, zestaw z ognia.
Spód: mąkę połącz z rozdrobnionym zimnym masłem – ja zrobiłam to ręcznie, można użyć malaksera. Dodaj cukier, jajko, wodę i sól i zagnieć ciasto tak, żeby składniki się połączyły ale nie wyrabiaj zbyt długo.
Rozwałkuj i przenieś na wałku do formy pokrywając spód dość grubą warstwą.
Przygotuj bezę: ubij 8 białek z cukrem pudrem na sztywną pianę.
Rozgrzej piekarnik do 180C i podpiecz spód przez około 10 min. Wylej krem na spód, rozłóż rabarbar na kremie, a całość zalej pianą z białek.
Piecz przez ok.50 minut w 180C.  






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz