poniedziałek, 1 października 2012

JABŁKA PIECZONE Z ORZECHAMI, MIODEM I SEREM CAMEMBERT

Ostatni weekend był przepięknie słoneczny i pozwolił cieszyć się jesienną pogodą. W planach miałam dać sobie duży zastrzyk energii. Oznacza to dla mnie, przede wszystkim, zrobić swój trening biegowy w dobrym tempie. Nie było to trudne, bo tak ładna pogoda zachęciła wielu do wyjścia na trasę, a to zawsze stymuluje. Do tego można było biegać w krótkich spodenkach, a to bardzo lubię; lekki strój daje duży komfort.
Energia to również coś dobrego do zjedzenia, dobrego czyli zdrowego i lekkiego.
Jabłka idealnie pasowały do wczorajszego słońca.








JABŁKA PIECZONE Z ORZECHAMI, MIODEM I SEREM CAMEMBERT


Przepis i procedura są bardzo łatwe, efekt natomiast doskonały i wyrafinowany w smaku.

Składniki:

jabłka
orzechy włoskie, posiekane
migdały, posiekane
miód
cynamon
ser camembert, dowolny

Nie podaję ilości. Wszystko zależy od potrzeb i upodobań.

Wykonanie:

1.   Wierzchołki jabłek odcięłam, zdjęłam 'czapeczki', a środki jabłek wydrążyłam.

2.   Posiekane orzechy i migdały wymieszałam z miodem i cynamonem. Do trzech jabłek użyłam około 2 łyżek miodu.

3.   Środki jabłek napełniłam mieszaniną orzechów z miodem. Blaszkę wyłożyłam papierem do pieczenia, na papierze ułożyłam jabłka. Wierzchy jabłek przykryłam czapeczkami. 

4.   Blaszkę wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200'C i piekłam przez 35 - 40 minut, aż wierzch jabłek zbrązowiał. Pod koniec pieczenia wyjęłam blaszkę, podniosłam czapeczki i położyłam na jabłkach plasterki sera. Przykryłam je ponownie i na parę minut wstawiłam do piekarnika.
Z jabłek wyciekł karmelowy sok z miodem, którym polałam upieczone jabłka.



Jabłka trzeba podawać na gorąco. Można je dodatkowo posypać cynamonem.


13 komentarzy:

  1. Maju,
    śliczne i pyszne jabłuszka!
    Takie w moim stylu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodatek camembertu bardzo mnie tu zaintrygował. Dobrze smakuje na słodko? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. doskonale, szczególnie z miodem i orzechami, spróbuj koniecznie!:)

      Usuń
  3. Muszę zrobić takie z camambertem, bo pieczone jabłka uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jabłko z camembertem doskonale pasują do siebie, a do tego miód:)

      Usuń
  4. camembert? Maja, pomysł jest naprawdę świetny! muszę wypróbować, koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ser z miodem i orzechami bardzo lubię, a jabłko dodaje trochę kwaśnego smaku:)

      Usuń
  5. jabłuszka wyglądają fantastycznie, wszystkie składniki uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie, uwielbiam pieczone jabłka:)

    OdpowiedzUsuń