środa, 31 lipca 2013

tarta krucha z suszonymi pomidorami, szynką serrano, pieczoną pietruszką i morelami

Zostałam zaproszona do wzięcia udziału w konkursie Almette. Zaczęłam wymyślać potrawy z wykorzystaniem serka Almette i oto produkt. Nie zgłoszę go jednak do konkursu, bo w międzyczasie powstał inny, myślę, że ciekawszy. Wkrótce zaproszę Was do głosowania na niego.
 A dzisiaj ta propozycja, letnia, lekka i ciekawa w swojej kompozycji smaków.

Bardzo lubię połączenie wytrawnych warzyw i szynki ze słodkim smakiem owoców.
Morele są rewelacyjne w słodkich wypiekach, a także w zestawieniu z mięsem czy warzywami, a z dodatkiem tymianku są jeszcze bardziej wyraziste.






Składniki:

spód:

200g mąki pszennej
100g mąki kukurydzianej
 1 jajko
150g masła
sól, pieprz


nadzienie:
masa jajeczna:

1 i 1/2 opakowania serka Almette
2 jajka 
1/2 kubka śmietany kremówki
sól, pieprz
tymianek


pomidory suszone pokrojone
pietruszka, pokrojona na ćwiartki i upieczona w piekarniku
kawałki szynki serrano
4 - 5 świeżych moreli, pokrojonych na połówki i usmażonych na maśle







Jak zrobiłam:

spód:

1.   Wymieszałam oba rodzaje mąki, dodałam sól, pieprz i tymianek, wymieszałam. Dodałam masło i jajko i szybko zagniotłam ciasto. Zawinęłam w folię i włożyłam do lodówki na 30 minut.

2.  Po wyjęciu, ciasto rozwałkowałam i wylepiłam nim spód blaszki. Nakłułam w kilku miejscach i piekłam przez 15 minut. Wystudziłam.






3,   Wszystkie składniki masy bardzo dobrze zmiksowałam. Masę wylałam na podpieczony spód.

4.   Na spodzie ułożyłam promieniście suszone pomidory, kawałki szynki serrano, ćwiartki upieczonej pietruszki, a na samym końcu ćwiartko moreli usmażonych na maśle.

5.   Piekarnik nagrzałam do 180'C. Tartę piekłam przez 25 minut, aż masa się zestaliła. 






Pozostaje już tylko podzielić tartę na części i podawać.
Najlepsza jest zaraz po upieczeniu, ale następnego dnia, na zimno, też jest doskonała.
Szynka serrano to hiszpańska długodojrzewająca szynka, którą można oczywiście zastąpić polskim  podobnym wyrobem, który wcale nie jest gorszy; serrano to klasyka, dlatego jej użyłam.
Owoce można wymieniać, a jeżeli ktoś nie lubi pietruszki to można ją pominąć.





   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz