niedziela, 2 marca 2014

Brokuły z boczkiem, orzechami i oliwą cytrynową

Nie lubię brokułów.
To trochę dziwne jako, że lubię prawie wszystkie warzywa, jedne bardziej, drugie mniej..a brokułów jakoś nie.
A jednak zaciekawił mnie ten przepis, który znalazłam u Katie Quinn Davies. Właściwie to nie przepis a zdjęcie, które zwróciło moją uwagę. Zielone, jędrne brokuły w obsypane chrupiącą pancettą i orzechami wyglądały wyjątkowo apetycznie.
Nie udało mi się całkowicie odtworzyć uroku potrawy z tamtego zdjęcia, ale smak sałatki brokułowej jest doskonały. Cytryna całkowicie znosi lekko mdły smak brokułów, a połączenie jej kwaśności z oliwą, masłem, szynką i orzechami to zupełnie nowa jakość smaku.
W tej kompozycji brokuły wydają mi się zupełnie innym warzywem.


 


Składniki:

różyczki i łodyżki jednego dużego brokuła
2-3 łyżki oliwy
6-7 plasterków chudego boczku, pancetty albo szynki długodojrzewającej
kilkanaście orzechów włoskich
1 łyżka masła
sok wyciśnięty z 1 cytryny
sól, pieprz






Jak zrobiłam:

1.  Zagotowałam osoloną wodę w rondlu. Różyczki i  pokrojone łodyżki brokuła wrzuciłam do gotującej wody i gotowałam przez 3 minuty, powinny być twardawe. Odcedziłam i zanurzyłam w wodzie z lodem, żeby nie straciły jędrności i koloru. Odcedziłam i wysuszyłam je.

2.  Na patelni rozgrzałam oliwę. Szynkę pokroiłam na małe kawałeczki. Smażyłam przez kilka minut, aż była chrupiąca.

3.   Dodałam brokuły i orzechy do oliwy i szynki.. Wrzuciłam masło i wlałam sok z cytryny. Brokuły wymieszałam z pozostałymi składnikami, aż się pokryły dokładnie sosem. Doprawiłam solą i pieprzem.





Brokuły są najlepsze na gorąco. Można do nich podać świeże pieczywo z masłem albo bez i danie na lunch albo lekki obiad gotowe.
Ja lubię sałatki na zimno, niezależnie od zaleceń, a ta jest w tej postaci równie doskonała.



   



4 komentarze:

  1. smaczne i zdrowe połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Połączenie brokuł z boczkiem powinno mi zasmakować, wygląda cudownie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za brokułami ale chętnie wypróbuję to połączenie :) Może zmienię zdanie na temat brokułów :)

    OdpowiedzUsuń