niedziela, 30 marca 2014

wiosenne placuszki z kaszy gryczanej, rukoli i koziego sera z puree z miodowej marchewki z imbirem

Gotowanie kaszy i z kaszą wydaje mi się wyjątkowo interesujące i efektowne, tym bardziej, że kasza słynie ze swoich walorów zdrowotnych. Z jakiś jednak powodów, jakiś, bo trudno mi je sprecyzować, odkładam kasze na później.
Ale ten moment nadszedł i postanowiłam się z nimi, kaszami, uporać, zaczynając od gryczanej, bo ładna.
Będzie więc u mnie kasza i na słono i na słodko.
Zaczęłam od bardzo prostego pomysłu, czyli placuszków.
Udały się znakomicie, kruche, przyjemnie orzechowe w smaku, efektownie prezentujące się na talerzu, szczególnie po dodaniu pomarańczowej pasty z marchewki.





Składniki:

placki:

na około 12 małych placków

150g kaszy gryczanej, ugotowanej na sypko
garść rukoli, posiekanej
50g twardego sera koziego, startego
sól, pieprz
2 jajka
3 łyżki mąki gryczanej
olej do smażenia


puree z marchewki:

około 300g
100ml wody
1 łyżka miodu
2 cebule
1 łyżeczka imbiru
1/2 łyżeczki chilli
szczypta soli
masło do usmażenia cebuli

jogurt grecki - opcjonalnie - do podania







Jak zrobić:

placuszki:

Kaszę po ugotowaniu ostudź. Wymieszaj z pozostałymi składnikami, przypraw solą i pieprzem. Na patelni rozgrzej odrobinę oleju albo masła. Formuj małe płaskie placuszki i smaż na dobrze rozgrzanym oleju z obu stron.

  



puree z marchewki:

1.   Na maśle podsmaż cebulę pokrojoną w kostkę. Kiedy będzie rumiana, dodaj wodę z solą i pokrojoną w plasterki marchewkę. Duś przez 20 minut, aż będzie miękka.

2.   Dodaj imbir, chilli i miód. Zblenduj marchewkę na puree. 






Placuszki podałam z toppingiem z puree z marchewki, a można je zjeść również z jogurtem greckim, dodaje wiosennej świeżej nuty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz