poniedziałek, 28 kwietnia 2014

rukola z truskawkami, kozim serem z kozieradką i orzechami laskowymi - warsztaty w SPOT

Oto kolejny przepis z sobotnich warsztatów w SPOT i kolejne doskonałe wykorzystanie koziego sera.

Letnią porą sałaty na stołach dominują, każdy nowy pomysł na nie jest cenny.
Rukola to doskonała zielenina, chociaż nie każdy ją lubi; ma bowiem bardzo wyrazisty, lekko ostry, a przez to dominujący smak.
Jeżeli składniki dobrane są właściwie, czyli tak, że łagodzą i jednocześnie podnoszą jej smak, sałata nie ma sobie równych.
Dzisiejsza propozycja wydaje mi się być właśnie tą trafioną, świetną kompozycja z rukolą.







Składniki:

½ kubka orzechów laskowych

dressing:

1 łyżka octu Sherry
1 łyżka szalotki, pokrojonej w drobniutką kosteczkę
1 ząbek czosnku, posiekany
1 łyżka miodu
2 łyżki oliwy
2 łyżki oleju z orzechów
szczypta soli

mnóstwo rukoli, umytej i osuszonej
około 1/2kg truskawek, umytych i osuszonych, pokrojonych na ćwiartki
¾ kubka pokruszonego sera koziego (jeżeli nie lubicie sera koziego, użyjcie owczego, polecam rodzimy oscypek)






Jak zrobiłam:

dressing:

Wszystkie składniki dressingu wymieszałam w miseczce i odstawiłam żeby się przegryzły.

Orzechy dobrze uprażyłam na suchej patelni i pokroiłam na połówki

W misce ułożyłam sałatę, dodałam pokrojone truskawki, posypałam orzechami, polałam dressingiem i przerzuciłam dwoma widelcami, żeby dressing oblał wszystkie składniki.
Na koniec posypałam całość pokruszonym serem.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz