piątek, 22 sierpnia 2014

placki cukiniowo jabłkowe z konfiturą ze śliwek i cebuli

Zdarza się, że błądzę po domu bez celu, może by coś zrobić, posprzątać, poczytać..a może ugotować..Zwykle trafiam do kuchni, i wtedy przychodzą mi do głowy najlepsze pomysły, szybkie i proste, z wykorzystaniem tego, co znajdę pod ręką.
Placki cukiniowo jabłkowe okazały się bardzo trafione, bez wątpienia są przebojem tego tygodnia.
Wystarczy kilka minut na ich przygotowanie, do tego są lekkie, bo prawie bez mąki, za to pełne warzyw no i błonnika.












Składniki:
na około 10 małych placków

1/2 sporej cukinii, świeżej i jędrnej
1 duże jabłko, obrane ze skóry
5 łyżek mąki - ja użyłam orkiszowej
2 jajka
sól, pieprz
szczypta czarnuszki do posypania - opcjonalnie

kilka śliwek, bez pestek, pokrojonych w szóstki
cebula, obrana i pokrojona w talarki
2-3 łyżki brązowego cukru

olej do smażenia










Jak zrobiłam:

1.   Cukinię i jabłko starłam na tarce o grubych oczkach. Wymieszałam, posoliłam lekko, odstawiłam na 10 minut. W tym czasie przygotowałam konfiturę.

2.   Na rozgrzanej patelni smażyłam na maleńkim ogniu śliwki z cebulą z dodatkiem cukru; śliwki powinny puścić sok i w tym soku smażymy konfiturę co najmniej kilkanaście minut, mieszając i pilnując, żeby ogień był bardzo mały. Po tym czasie zestawiamy.

3.   Masę z cukinii i jabłka odsączyłam z nadmiaru soku - będzie go dużo - i dodałam jajka, wymieszałam, a potem wsypałam 5 łyżek mąki, ponownie całość dokładnie połączyłam. Doprawiłam solą i pieprzem.

4.   Na patelni rozgrzałam olej i kiedy będzie już bardzo gorący łyżką układałam małe, dość grube placki. Smażyłam po 5-6 minut z każdej strony. Posypałam czarnuszką (można użyć innej przyprawy). Podałam z konfiturą śliwkową. 












Lekkie, pyszne, proste i szybkie, doskonałe danie na letni lunch. Nie ma w nich dużo mąki, mogą lekko przywierać do patelni. Nie należy się zrażać, delikatnie podważać i smażyć, aż będą złociste.




2 komentarze:

  1. Nawet nie wiesz jak zadziałałaś na moje kubki smakowe ... ;) A akurat mam świeżą konfiturę ze śliwek od rodziców :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nietypowa połączenia! Brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń