niedziela, 22 marca 2015

wegańska sałatka: kuskus, brokuły, suszone pomidory i płatki migdałów

Kasze coraz bardziej mi się podobają, chociaż nie mogę jeszcze powiedzieć, że są już w zakładce 'ulubione'. Podchodzę do nich ostrożnie i wymyślam takie kombinacje smaków, żeby całość była atrakcyjna, lekka i zdrowa jednocześnie.
Kuskus to łagodna i delikatna kasza, która pięknie komponuje się z wieloma smakami, ale najlepiej z takim warzywami i dodatkami jak w libańskiej tabbouleh. Ta arabska sałatka jest świeża i orzeźwiająca dzięki papryce, ogórkowi, mięcie, pietruszce i cytrynie. Tabbouleh czeka na swoją kolej, wkrótce będzie o niej więcej.
Dzisiejsza sałatka to nie tabbouleh, to kuskus z gotowanymi brokułami, pomidorami suszonymi i orzeźwiającym dressingiem. Doskonałe danie na lunch, kolację, albo drugie śniadanie.









Skladniki:

100g kaszy kuskus, ugotowanej na sypko, według instrukcji
8 - 10 różyczek brokuła, ugotowanych na parze, lekko twardawych
kilka pomidorów suszonych, pokrojonych w paseczki
garść płatków migdałów
3 - 4 łyżki natki pietruszki, bardzo drobno posiekanej

płatki startego parmezanu albo pecorino - opcjonalnie, dla wegetarian


dressing:

3 łyżki oliwy
2 łyżki soku z cytryny
1 ząbek czosnku, przeciśnięty przez praskę
1 łyżeczka aceto balsamico
sól, pieprz


Jak zrobilam:

Wymieszałam składniki dressingu, odstawiłam, żeby się przegryzły.

Kaszę wymieszałam z posiekaną pietruszką, 1 łyżką oliwy i odrobiną soli. Wyłożyłam na talerz. Na wierzchu ułożyłam podzielone na małe części różyczki brokuła, a na nich paseczki pomidorów suszonych. Polałam całość dressingiem. Posypałam płatkami migdałów i płatkami startego pecorino.







1 komentarz:

  1. świetna sałatka, a jakby tak do dressingu dodać nutę mięty? :)

    OdpowiedzUsuń