środa, 27 maja 2015

daktyle i migdały w czekoladzie i kokosie

Na warsztatach nowej edycji z kuchni libańskiej, w temacie deserów obok baklawy, będziemy robić daktyle z migdałem w czekoladzie.
Desery w kuchni arabskiej są wyjątkowe, niektóre bardzo słodkie, ociekające syropem, jak baklawa właśnie, inne odwrotnie, raczej wytrawne ale za to z bardzo słodkim akcentem. Takie właśnie jest połączenie gorzkiej czekolady ze szczyptą chilli ze słodyczą daktyla.
Przy wykonywaniu tego deseru trzeba być cierpliwym, nie zrażać się, kiedy ręce są umazane czekoladą, a kulka nie wygląda zbyt efektownie. Czekolada będzie zastygała i kształt można dopracowywać, kulka będzie piękna i pyszna, nawet jeżeli nie perfekcyjna to prawie idealna.







Składniki:

10 sztuk

300g gorzkiej czekolady
100g śmietany kremówki
duża szczypta chilli
1-2 łyżki miękkiego masła

10 średniej wielkości daktyli, dobrej jakości
10 migdałów blanszowanych

drobniutkie wiórki kokosowe do obtoczenia kulek






Jak zrobiłam:

Czekoladę drobno posiekałam w misce. Kremówkę podgrzałam do wrzenia, zdjęłam z ognia i stopniowo dodawałam kawałeczki czekolady. Mieszałam do uzyskania jednorodnej masy. w trakcie mieszania dodałam szczyptę chilli. Przestudziłam lekko i wmieszałam miękkie masło.

 Blachę wyłożyłam folią spożywczą i przełożyć na nią masę czekoladową. Warstwa nie powinna być grubsza niż 2 cm. Włożyłam do lodówki
Kiedy masa zesztywniała, uformowałam łyżką kulki o średnicy około 2cm, w każdą wcisnęłam po jednym daktylu i migdale, zalepiłam kulkę dokładnie i uformowałam ładny kształt kulki. Na koniec każdą kulkę obtoczyłam w wiórkach kokosowych, ułożyłam na półmisku i włożyłam do lodówki - do momentu podania dobrze jest trzymać je w lodówce. 





1 komentarz: