czwartek, 23 lipca 2015

Zaeti Veneziani czyli weneckie żółte herbatniki z polenty

Słowo 'zaeti' oznacza w dialekcie weneckim 'żółty'. Herbatniki z polenty są żółte jak polenta czyli kaszka kukurydziana, której używa się robienia tych ciastek. Robi się je w całej Wenecji i można herbatniki z polenty kupić w każdej ciastkarni czy piekarni. Polenta daje im nie tylko kolor, ale również przyjemną chrupkość, można je spotkać z rodzynkami albo bez, najczęściej ze startą skórką z cytryny, ale również z pomarańczy. Świetny dodatek do kawy czy herbaty, łatwe i szybkie herbatniki, warto skorzystać z tego oryginalnego weneckiego przepisu.



 


Składniki:

100g masła solonego
80g cukru
2 żółtka
80g polenty - kaszki kukurydzianej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
50g rodzynek sułtanek - opcjonalnie
175g mąki pszennej - najlepsza typu '00'
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
4 łyżeczki rumu - opcjonalnie
starta skórka z 1 pomarańczy











Jak zrobiłam:

Piekarnik rozgrzałam do 180'C. Blaszkę wyłożyłam papierem do pieczenia. 

Suche składniki, czyli mąkę, polentę, proszek do pieczenia i cukier wymieszałam. Dodałam żółtka, masło pokrojone w kostki, ekstrakt waniliowy, rum i startą skórkę z pomarańczy. Szybko wyrobiłam ciasto, w trakcie dodałam sułtanki.
Uformowałam ciasto w wałeczki o średnicy 2cm - 2.5cm. Pokroiłam je na kawałki o długości około 9cm. Każdy rozpłaszczyłam nadając mu owalny kształt. 
Piekłam przez około 15 - 17 minut, aż były lekko złociste. 





Ciastka można przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku, pozostaną chrupiące i pyszne.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz