sobota, 31 października 2015

pampuszki ukraińskie

Ostatnio prowadziłam warsztaty z kuchni wschodniej, a jedną z potraw w menu był barszcz ukraiński z pampuszkami. I przy tej okazji odświeżyłam sobie przepisy na jedno i drugie. Barszcz wszyscy znamy, zawsze dobry, ale pampuszki niezmiennie mnie uwodzą. Lubię pyzy, kocham bułeczki, a pampuszki to coś pomiędzy jednymi i drugimi. Chcę przypomnieć pampuszki na blogu jeszcze przed Świętami, bo zupą obowiązkową w menu świątecznym jest barszcz, który można podać z uszkami, pasztecikami, a dlaczego by nie z czymś nowym, pampuszkami z oliwą i czosnkiem? Szybkie i bardzo łatwe bułeczki, warto się im przyjrzeć.







Ciasto:
na 12-14 bułeczek

300g mąki
150ml wody
1 łyżka cukru
10g świeżych drożdży
30g oleju roślinnego
sól

osobno:

100ml oliwy virgin
3 ząbki czosnku drobniutko posiekane

1.    Do ciepłej wody dodałam drożdże, cukier i około 60g mąki. Wymieszałam wszystko dokładnie i odstawiłam na 30 minut w ciepłe miejsce.

2.   Po tym czasie dodałam do ciasta resztę mąki, sól, 30g oleju i wyrobiłam ciasto. Ciasto odstawiłam na 40 minut do wyrośnięcia.

3.   Z ciasta zrobiłam 14 kulek, ułożyłam je ciasno na blaszce do pieczenia jedną obok drugiej, tak, że się dotykały. Chodzi o to, żeby wyrastały na wysokość albo długość, a nie na szerokość. Zostawiłam je pod przykryciem na 15 - 20 minut.

4.   Piekarnik rozgrzałam do 200'C i wstawiłam blaszkę. Piekłam przez około 20 minut.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz