piątek, 6 listopada 2015

sałatka ze szpinaku z truskawkami i dressingiem makowym

Moja kolejna propozycja na czas jesienny to sałata szpinakowo - truskawkowo - makowa. Wiem wiem, truskawki i jesień?
Postanowiłam skorzystać z cudu zaopatrzenia sklepów w owoce nie do końca właściwe porom roku. Truskawek w tej sałacie nie zastąpi żaden inny owoc. Potrzebny jest również, obok smaku, ich zapach i kolor. Można oczywiście eksperymentować z innymi owocami, jagodami czy gruszkami, ale z pewnością nie będzie to to samo.
Co mnie najbardziej urzeka w tej kompozycji to mak, a mak jest jak najbardziej zimowy. Świeżość truskawek, słodycz dressingu i przyjemne chrupanie maku  łączą się i przeplatają, to doskonała sałata.

Na zdjęciu sałata zrobiona jest z mieszaniny różnych sałat, nie szpinaku, ale podaję przepis na taką najlepszą, wcześniej wypróbowaną.









  


Składniki:

·         około 500g młodego szpinaku, umytego, bez ogonków; można użyć innych rodzajów szpinaku
·         250g truskawek, pokrojonych w średniej grubości plasterki

Dressing:

·         3 – 4 duże łyżki miodu
·         ½ kubka oliwy virgin
·         1 łyżka maku
·         2 łyżki sezamu
·         ¼ kubka octu z białego wina
·         szczypta soli
·         1 łyżeczka chilli
·         1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę

kilkanaście orzechów pekan, lekko uprażone na suchej patelni

garść migdałów blanszowanych w słupkach – opcjonalnie






Jak zrobiłam:

W miseczce wymieszałam wszystkie składniki dressingu. Odstawiłam do lodówki na 30 minut.
Szpinak włożyłam do dużej miski, dodałam plasterki truskawek.
Wlałam dressing i całość delikatnie przerzuciłam tak, żeby składniki pokryły się sosem. Na końcu dodałam orzechy pekan i ewentualnie migdały.
Najlepiej sałatę schłodzić przez przynajmniej 10 minut.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz