czwartek, 31 grudnia 2015

kulebiak z farszem ziemniaczanym, na Sylwestra, z najlepszymi życzeniami noworocznymi

Jeszcze na dzisiaj, na wieczór sylwestrowy, kulebiak.
To szybkie i efektowne kruche ciasto z nadzieniem. Kulebiak można zrobić w cieście drożdżowym albo francuskim, farsz może być z kapusty, grzybów, ziemniaków czy łososia.
Ja postanowiłam zrobić taki najzwyklejszy kulebiak, z farszem z ziemniaków i smażonej cebulki, pikantnie przyprawiony. To łatwy i szybki wypiek, jeszcze zdążycie!
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!


















Składniki:

ciasto:

500g mąki pszennej
1 jajko
1 kostka zimnego masła
3/4 kubka słodkiej śmietany
szczypta soli

farsz:

4-5 średnich ziemniaków, ugotowanych w łupinach
2 średnie cebule, drobniutko posiekane
olej roślinny do smażenia
 sól, pieprz

1 jajko rozbełtane, do posmarowania ciasta przed pieczeniem
łyżka maku do posypania


Jak zrobiłam:

farsz:
Ziemniaki obrałam i przecisnęłam przez praskę. Cebulę podsmażyłam na złocisty kolor. Dodałam do ziemniaków, wymieszałam i bardzo dobrze przyprawiłam.

ciasto:
Masło posiekałam i połączyłam z mąką z odrobiną soli, roztarłam palcami. Dodałam jajko i śmietanę, szybko zagniotłam kruche ciasto. Uformowałam kulę i włożyłam na 30 minut do lodówki.
Ciasto rozwałkowałam na duży prostokąt, po środku rozłożyłam farsz. Boki ciasta nacięłam w poprzeczne paski o szerokości 1.5cm, symetrycznie po obu stronach. Ciasto na górze i dole zawinęłam do środka, przykrywając częściowo farsz, paski założyłam ukośnie do środka, jak plecionkę. Posmarowałam jajkiem i posypałam makiem, piekłam w 200'C przez około 45-50 minut.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz