sobota, 16 stycznia 2016

chrusty na karnawał

Pączki i chrusty, bez nich nie ma karnawału. Ile domów, tyle przepisów na najlepsze tradycyjne chrusty, chruściki, czy faworki.
Jedni wolą na smalcu, inni na maśle, z cukrem albo bez, ale muszą być ze spirytusem. Moje są na maśle i ze spirytusem, a do tego z kwaśną śmietaną. Smakują wspaniale.
















Składniki:

ilość: 2 duże półmiski, jak na zdjęciu

360g mąki pszennej
3-4 łyżki kwaśnej śmietany
szczypta soli
5 żółtek
4 duże łyżki zimnego masła, pokrojonego na kawałki
4 łyżki spirytusu ( albo czystej wódki )

olej rzepakowy do smażenia
cukier puder do posypania






Jak zrobiłam:

Mąkę połączyłam ze wszystkimi pozostałymi składnikami na ciasto, posiekałam nożem i szybko zagniotłam w miarę elastyczne ciasto. Blat posypałam mąką i rozwałkowałam ciasto na cienki placek. Pokroiłam go w paski 2.5 centymetrowe, podzieliłam każdy na około 9 centymetrowe kawałki. Po środku każdego zrobiłam podłużne, 1 centymetrowe nacięcie. Przez ten otwór przełożyłam połówkę prostokąta faworka i ostrożnie wyciągnęłam ją na zewnątrz, delikatnie pociągając ( TUTAJ zobacz jak to zrobić ).

W rondlu mocno rozgrzałam olej, smażyłam faworki na złocisty kolor. Wyłożyłam łyżką cedzakową na półmisek wyłożony ręcznikami papierowymi, żeby odsączyć z tłuszczu. Na końcu posypałam cukrem pudrem.  

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz